torstai 14. toukokuuta 2009

Taimimyymälässä

Eilisellä Viherlandian keikalla jäi löytymättä Villapaju ja Siperiankärhö, joten kävin etsimässä niitä paikallisista taimikaupoista. Villapajua ei ollut missään, mutta Siperiankärhö löytyi K-Raudan kesäpihalta. Eikä se tietysti jäänyt siihen, sillä Carlsonin pihamyymälästä löytyi kerrottukukkainen tarha-alppikärhö ja Multasormesta mustaselja. Enää ei harmita että se jäi ostamatta eilen Viherlandiasta :)





Harkitsin ostavani myös muutaman kuunliljan Multasormesta, mutta muutin mieleni. Seuraavassa selitys:

Minä: Ovatko nämä kuunliljojen taimet terveitä?
Myyjä: Kyyyllä.. näissä on kasvuunlähtötakuu.
Minä: En tarkoittanutkaan epäillä etteivät lähtisi kasvamaan (ainakin viisisenttiset piipat jo) vaan että niissä ei ole Hostan X-virusta.
Myyjä: Mikä se sellainen virus on?!?! En ole ikinä kuullutkaan (lähtee jo melkein pakoon)
Minä: No siitä on kyllä ollut juttua puutarhalehdissä jo pari vuotta sitten.
Myyjä: Nämä meidän taimet ovat kotimaisia eivätkä mitään ulkomaan tuonteja, ei näissä ole virusta.
Minä: Virustahan on tavattu myös kotimaisilla taimistoilla, ei sitä ole pelkästään ulkomailla.
Myyjä: mumisee jotain ja pakenee paikalta
Minä: jään miettimään huuli pyöreänä eikö puutarhurin tarvitse pitää ammattitaitoaan yllä..

Ei kommentteja: